dinsdag 3 januari 2012

Strepen

 Van 308 naar 82 A4-tjes en nu een tweede ronde om ook de laatste gebakken lucht te verwijderen. Die eerste ruim 200 pagina's is min of meer willekeurig gegaan. Teveel van hetzelfde? Dan simpelweg weg! Nou ja, ook weer niet helemaal, want dan had heel 2009 wel in de prullenbak gemogen. Heel het jaar, maar ook werkelijk het hele jaar lopen worstelen met mezelf, met wat is geweest en met wat maar niet komen wil. En dit doorspekt met relationele perikelen. Als ik zoiets als film in de bioscoop zou zien, had ik mijn tenen waarschijnlijk kapot gewrongen en de hoofdrolspeler een overdosis bèta-blockers aangeboden. Zoals meestal verslaat de werkelijkheid iedere voorstelling als puntje bij paaltje komt.

 Werd gaande het strepen en krassen benieuwd naar wat er over zou blijven als een buitenstaander zich over die pagina's had gebogen. Stel ik liet me eindelijk verwennen door engeltjes en op wonderlijke wijze was iemand op het idee gekomen dit werk af te maken ..... wat zou hij of -veel waarschijnlijker- zij heel laten van al dat woordgeploeter??

 Nog 6 tot 8 uur strepen, een paar flessen goede wijn, een halve fles whisky, een paar geurige maar wel denkbeeldige sigaren, een nacht doorzakken in een Tango-bar, een kater van hier tot Tokio en dan moet het lukken met "The final touch" (2009).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten